Min anmälan till MER dvs Marknadsetiska rådet har nu tagit ett steg till och fått en kommentar från den ansvariga/skyldiga reklambyrån som gjort den fruktansvärda reklamfilmen om den kvinna som skäms för att vara med på en fest för att hon är för gammal. Här är några utdrag från svaret som författats av Anna Abrahamsson som är marknadschef för BeiersdorfAB och ansvarig för bl a Niveas reklam:
"Filmen ifråga visar på möjligheten att som mogen kvinna behålla och bevara sin hys fräschör"
Är det därför kvinnan skäms för sin ålder och den hon är - innan hon sätter på sig NIVEA:s produkt som heter AntiAge?
Vidare skriver Anna Abrahamsson : "Filmens utformning och innehåll speglar glädje och omtanke"...Kvinnan som är äldre skäms och någon glädje kan hon knappast känna.
Svaret från Beiersdorf avslutas med en rad konceptuella klichéstaplingar av typen "Skönhet är mer än ett ideal, mer än en idé"..."Den finns inom oss"...
Men snälla Anna m fl på Beiersdorf....den skönhet som finns inom den kvinna som figurerar i filmen duger ju inte!! Hon är för gammal!!! HOn skäms för att gå in på festen och måste först sätta på sig en produkt som gör henne yngre.
SKÄMS PÅ DIG ANNA och övriga reklamagenter som skymfar, bespottar och hånar äldre kvinnor. Jag hoppas du och ditt företag fälls av MER för annars går jag vidare och anmäler er någon annanstans!! VI kan ju alltid köra med könsdiskriminering om inte åldersvarianten håller!! Reklamen är inget annat än fördomar och förslumning i lyxförpackning
torsdag 24 april 2008
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
1 kommentar:
Ha ha ha ha, Marita Berggren sätter världen i gungning!!! Ha ha ha! Tror den stora alarm klockan tjuter högt på MER när ett mail inkommande från dig är påväg.
Men men, stå på dig för kampen för ditt kön och ålder. Det är bra att ni är sysselsatta. Man får inte va slö för då blir man död!
Skicka en kommentar