söndag 26 april 2009

Kristallkrona till landstingsrådet

http://www.expressen.se/kronikorer/gw/1.1547153/kristall-i-kristider
Ska man bli förvånad? Nej, verklighetsförankringen hos de folkvalda är uppenbarligen tämligen låg. Att i kristider som dessa köpa kristallkronor till ett arbetsrum är oerhört omdömeslöst men inte ett dugg förvånande. Jag hoppas det moderata kommunalrådet i Nyköping får stå för notan själv. I dagens bonus-sammanhang är 19000 kronor en sparv i tranedansen men jag kan tänka mig så mycket annat som skattebetalarna i Södermanland kan få för 19000 kronor. Förklaringen enligt Leif GW Perssons artikel är att rummet såg ut som ett östtyskt tjänsterum. OK, men varför inte köpa en lampa på IKEA för några hundralappar och dessutom handla av ett svenskt företag. Fy skäms!!! Hoppas du får smisk på stjärten Jörgen och en riktig skrapa av dina skattebetalare!!

4 kommentarer:

leakim sa...

tydligen var landstingsrådet inte moderat utan sosse!!

Leif Ekstedt sa...

Kommunalrådet rodnar som färgen på sin röda ros. Visste Du inte det?

Unknown sa...

Hörrö Brommel, Jörgen Danielsson är Sosse och Landstingsråd. Men hur som helst är det åt helvete.

Farbror Brommel sa...

Jag gjorde uppenbarligen en alltför slarvig research inför bloggen men fick uppfattningen att det rörde sig om en moderat. Tack för tillrättaläggandet skriver jag till de tre kommentatorerna. Det är ju i och för sig lika trist oavsett politisk färg vilket ni också påpekar men rätt ska vara rätt!!!!!!