måndag 4 augusti 2008

Bara överkroppar

Tillbaka till mitt kära USA igen. Det vore något för Bittra Foppa därnere i Uppland. Där skulle du trivas med alla fina skor och det underbara vädret. Dessutom har amerikanerna stil vilket du uppskattar lika väl som jag!!!! På små skyltar till restauranger, affärer m m står det följande:
NO SHIRT, NO SHOES, NO SERVICE. Alltså: Om man inte har något på överkroppen så får man inte äta eller handla. Det skulle vara något för oss här i Sverige och i synnerhet på landsorten. Jag har inte sett många män gå omkring i bar överkropp i Stockholm förutom på Pride då förstås. Här på landet dyker företrädesvis gamla gubbar upp utan skjortor och det första jag såg när jag kom hem till Rengsjö var en äldre gubbe med en stor grå lurvig buske på bröstet. Fy fan vad äckligt!!! Att kvinnor inte går med bar överkropp är en lättnad men en och annan "dam" i underklädesbehå har jag sett och det är egentligen oanständigt. Vi ska väl ändå inte gå i underkläder utomhus?

Inga kommentarer: