söndag 22 februari 2009

Schlager

Jag erkänner att jag kikade på schlagerfestivalen ikväll. Bidragen var nästan kultigt dåliga och ett bidrag sjöngs på grekiska. Antingen har vi ett utslag av det mångkulturella Sverige eller också ett grekiskt bidrag som var så uselt att ingen arrangör i Grekland ville ta i det med tång. Med facit i hand så är jag benägen att tro det sistnämnda förslaget. Mikael Rickfors sluddrade sig igenom ett bidrag han inte ens skrivit själv. Behöver han pengar eller vad då? Rickfors har skrivit "Vingar" som är en riktigt bra låt och så solkar han ned sig med detta bidrag. Ett av de värsta sömnpiller jag någonsin somnat till var nog ett av finalbidragen med en tantig 16-åring som imiterar Sanna Nielsen. Kan det bli värre? Ja vem vet? Jag gillade Rigo och Tensta-grabbarnas låt. Den var nog lite överkurs för det här mediokra fältet. Men jag tittade i alla fall!

Inga kommentarer: