söndag 30 december 2007

Barn är bortskämda och odrägliga!

Idag kan man läsa i Expressen om svenska barn. De beskrivs bl a som bortskämda. Är det något nytt? Inte bara är de bortskämda utan uppför sig ofta illa ute i affärer. För en tid sedan läste jag i en reseguide om Sverige att svenska barn var en av de sämsta faktorerna med Sverige. Resenärer som besökt Sverige fick svara på frågan: Vad är det sämsta med Sverige? Förutom maten och vädret så hänvisade många till svenska barn ( och deras föräldrar). Barnen fick t o m den hedrande (?) förstaplatsen. Varför? Om du handlar någon gång förstår du varför. Många barn släpas till affären av dumma föräldrar och där skriker de, springar in i mina ben med sina små vagnar, hoppar upp på bänken, intill kassan, där jag ska packa mina varor. Vad händer om jag säger till? Ja en sak händer INTE och det är att föräldrarna ber om ursäkt eller försöker få ordning på barnen. Om jag inte får en utskällning och förfrågan om jag har egna barn eller varit barn en gång i tiden, så får jag ett enfaldigt flin. Skärp er, föräldrar!!!! I det här landet kan man bli barnhatare för helsike! Håll ordning på era ungar! Skaffa er lite självkritik istället för att skälla på dem som får sina ben sönderkörda, sina varor nedlekta på golvet och öronen sönderskrikna. Låt era barn leka någon annanstans! Ni är väl för tusan inte hemlösa och inte heller saknar ni väl bil så att ungarna kan få vara i naturen eller leka på en lekplats.

Inga kommentarer: