tisdag 25 december 2007

Sahara Hotnights

Här har ni tjejer med integritet! Tänkte på det häromdagen när jag såg Britney Spears nya video i en av musikkanalerna. Britney kör det gamla "världens äldsta yrke" och nakenchocker har så många kvinnliga artister tagit till att det är påklätt som är sensationen. Vad har då Sahara Hotnights med det här att göra? Jo här har ni fyra tjejer som inga skandaler har susat kring, de har ( mig veterligen) inte klätt av sig i något sammanhang och de talar heller aldrig ut i någon skandalblaska. Det är fyra tjejer som spelar sin musik och gör det förbaskat bra. Dessutom skriver de själva sina låtar ( två av tjejerna) och utan inblandning från någon demonproducent eller liknande. Det här är ett av de bästa föredömen jag kan tänka mig för kvinnliga artister som fortfarande, 40 år efter det radikala 1968, klär av sig och prostituerar sig för att göra sina videos och sin musik som de självfallet INTE skriver själva. Kör hårt, Sahara Hotnights! Jag tycker ni är riktigt heta och ni gör kompetent och bra musik och ni klarar er utan hjälp från grabbarna och det är ni nästan ensamma om!!!!