onsdag 25 mars 2009

Hundarnas vän - Iris Finsterle

Jag träffade Iris Finsterle i samband med att jag ville ha en fadderhund. Den gamle Ben var en åldrande vovve på mer än 10 år. År efter år stod han på en hundgård i Ungern och ingen ville ha honom. Jag läste hans historia och såg hans vackra bedjande ögon och bestämde mig för att betala hans resa och veterinärundersökning för att sedan hitta ett hem. Till slut fick han resa och så småningom adopterades Ben av en tysk kvinna, Iris Finsterle. Ben fick leva i över två år och för någon vecka vandrade han över Regnbågens bro som en älskad och lycklig hund på 15 år!!!!!Jag träffade Ben och Iris i fjol och Iris är en fantastisk kvinna som hjälper hundar från Polen och numera också Belgrad. Hennes hemsida, på tyska, visar bl a hundar från Belgrad. Med människor som Iris finns det hopp om världen. Oegennytta, varmt hjärta och empati är sällsynta egenskaper idag för de kan inte värderas i pengar och det är det enda som räknas för alltför många människor. Skrämmande!

http://www.bruecke-der-hoffnung-fuer-hunde.de/39994.html

Jag har själv adopterat mina tre hundar varav två från Spanien. Det finns massor av fina tillgivna hundar som ingen vill ha och som till slut hamnar i en svart säck på soptippen. Visst är det sorgligt att så många liv spills i onödan.






http://www.bruecke-der-hoffnung-fuer-hunde.de/39994.html

Inga kommentarer: