tisdag 24 mars 2009

Wanja Lundby Wedin dum eller lögnaktig?

http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/artikel_2636225.svd
Författaren uttrycker det jag känner vad gäller Wanja Lundby-Wedin, nämligen att antingen ljuger hon oförskräckt av skräck för att mista sin maktposition med dit hörande förmåner eller så är hon så oerhört naiv/dum att det är ett smärre mirakel att hon kunnat ta sig till den position hon innehaft i så många år. Vad tror ni på? Mitt svar är givet: Hon ljuger och nu kommer snart pudelparaderna också. "Förlåt" hit och "Förlåt" dit och jag hoppas nu dessa avslöjanden innebär en ordentlig rensning. Kan man hitta ingångar via lagen och huruvida dessa direktörer och andra maktpersoner kan ha gjort sig skyldiga till insideraffärer eller trolöshet mot huvudman? I AMF-affären borde det kunna tänkas sig att man skulle åtala styrelsen för trolöshet mot huvudman. Via medborgares löner har AMF fått medel att förvalta och hur har detta skötts? Min mor och många med henne får besked om försämringar samtidigt som en girig direktör fått över 100 miljoner bl a genom arbetarnas ordförande Wanja Lundby-Westin. I dessa stunder måste vi ha ett hästminne också för vem talar om Annika Falkengren idag? Är hon glömd? Är hennes girighet glömd? Låtom oss inte glömma hennes girighet och nu när MArgot Wallströms girighet på skattebetalares bekostnad är på tur så måste vi lägga Lundby-Wedin och AMF-affären i närminnet. Jag vill se en räkenskapens tid tillika domedagen för dessa bluffare och girigbukar.

Inga kommentarer: