lördag 27 december 2008

Bygg ingen ny Gävlebock!!

Så har 2008 års upplaga av Gävlebocken brunnit och någon stackars sate med torftigt liv och intellekt fått sina 15 minuter i rampljuset om än anonymt. Ärligt talat förstår jag inte vitsen med att bränna ned bocken. Vad är det för respekt för andras satsade pengar som ligger till grund? Respekt är i och för sig ett tvåstavigt ord och det kanske är för komplicerat för hönshjärnor som bränner ner och förstör saker. För några år sedan lurades en amerikan att bränna ned bocken och han åkte fast. Hur det sedan gick vet jag inte men jag tänkte "yeah" för mig själv. Även om det blivit sport så är det en destruktiv typ av sport och personerna som gör det är töntar på neantherthalnivå. Så sluta sätt upp Gävlebockar och så får vi se vad de här krakarna hittar på då. Kanske de kan sysselsätta sig med att lära sig läsa och skriva istället!!

3 kommentarer:

piggan sa...

Hejsan, hahaha, ja, det var en intressant tanke, ge sjutton i att överhuvudtaget sätta upp en bock till. Ja vad händer då??
Förmodligen nån annan dumhet som att bränna ner värsta innestället eller nåt, ja, man vet ju aldrig. Men såna traditioner e ju absurda.
Håller med dig till punkt å pricka. Ha en toppen dag. Kram Åsa

Farbror Brommel sa...

Ja antagligen har du rätt i det med att då hittar dessa krakar på något annat och kanske ännu värre. Det där med att förstöra och bränna ned har jag ingen förståelse för faktiskt. Vad är det för skojigt med det? Jag hoppas du får en kanondag också och ska kika på din blogg.
Kramar från Marita

piggan sa...

Hej jag önskar dig oxå ett GOTT NYTT ÅR.
Det ärlivat på landet eller hur hahaha. Kramis Åsarhanti